Colin Angle – wizjoner i twórca robotów opowiada o początkach i przyszłości domowej robotyki

Colin Angle - wizjoner i twórca robotów opowiada o początkach i przyszłości domowej robotyki

Colin Angle, jest absolwentem Massachusetts Institute of Technology oraz założycielem i Prezesem iRobot Corporation – firmy, która spopularyzowała na świecie domową robotykę i sprzedała ponad 20 mln robotów sprzątających codziennie nasze domy. W udzielonym specjalnie na polski rynek wywiadzie opowiada o największych wyzwaniach oraz o wizji przyszłości, w której nasze domy są inteligentne i zrobotyzowane.

Obecnie roboty domowe stały się powszechnie używanymi pomocnikami. Stwierdzenie, że robot pomaga nam w odkurzaniu czy zmywaniu podłogi nie jest już tak abstrakcyjne jak jeszcze kilka lat temu. Sama marka iRobot do tej pory sprzedała na świecie ponad 20 milionów tego typu urządzeń. Ludzie coraz bardziej im ufają w dziedzinie sprzątania, zmieniając swoje dotychczasowe zwyczaje i asymilują roboty traktując je jak domowników, czego dowodem są krążące po Internecie liczne filmy i zdjęcia z robotami sprzątającymi w roli głównej. Między innymi o tym swoistym fenomenie społecznościowym robotów sprzątających opowiada Colin Angle w udzielonym wywiadzie.

iRobot powstał w 1990 roku jako firma założona przez ludzi związanych z Massachusetts Institute of Technology, w tym obecnego Prezesa – Colina Angle. Wspominając początki oraz motywy założenia firmy wymienia on m.in. rozczarowanie tym, że roboty były obiecywane w książkach, pokazywane w filmach, ale przed założeniem firmy iRobot najbliżej tych wizji były zdalnie sterowane zabawki, ale nic praktycznego. Tak powstała firma, która w swoim dorobku ma komercyjne roboty do sprzątania supermarketów, roboty przeszukujące tereny zaminowane, te pomagające w eksploracji mórz i oceanów czy roboty zabawki. Doświadczenia zdobyte w pierwszej dekadzie działalności pozwoliły na rozpoczęcie rewolucji. Jako główny motyw stworzenia robota odkurzającego Colin Angle podaje oczekiwania ludzi. Co okazało się największym wyzwaniem przy tworzeniu robota Roomba? Colin Angle nie wymienia w pierwszej kolejności problemów technologicznych, a te wynikające z ludzkiej percepcji.

Colin Angle w wywiadzie przedstawia wieloletni proces tworzenia najbardziej popularnego produktu marki – robota odkurzającego iRobot Roomba – oraz jego ewolucji i rozwoju.  Nie byłby on możliwy, gdyby nie okazałe portfolio patentów, które zapewnia najwyższą efektywność produktom marki iRobot. Inwestycja w wiedzę oraz wybitnych specjalistów umożliwia realizację wizji przyszłości iRobot, w której roboty stają się partnerami w codziennym życiu. Colin Angle odpowiada również na pytania o fenomen produktów iRobot oraz o miejscu marki i robotów w pop kulturze, która chętnie korzysta z potencjału m.in. robota odkurzającego Roomba.