Pudełka reklamowe dla sklepów internetowych. Jak wybrać?

0

Rynek e-commerce z roku na rok rośnie. Sklepy internetowe cieszą się bardzo dużą popularnością wśród konsumentów. Wraz ze wzrostem sprzedaży online rośnie jednak również konkurencja. Dla przedsiębiorców oznacza to ni mniej ni więcej, że pozyskanie nowych klientów i utrzymanie starych jest coraz trudniejsze. Co więc zrobić, żeby biznes rozwijał się prężnie? Odpowiedzi jest kilka z inwestycją w odpowiednie pudełka reklamowe na czele.

Od ochrony po promocję – rola opakowań reklamowych w ecommerce

Aby lepiej zrozumieć, dlaczego odpowiednie pudełka reklamowe są istotne, warto na samym początku przytoczyć najważniejsze funkcje opakowań. Przede wszystkim należy do nich podchodzić jak do specyficznego rodzaju wizytówki. To w czym klient dostaje produkt, tworzy obraz całej jego marki. Mimo tego, że przez lata opakowanie postrzegano wyłącznie jako zabezpieczenie produktu, to obecnie funkcja ochronna, pełni rolę drugoplanową..

Odpowiednio zapakowany produkt może zachęcić klienta do ponownego skorzystania z usług sklepu internetowego, natomiast dobór kartonu nieodpowiedniego – zniechęcić. Wśród klientów nie brakuje bowiem wzrokowców, dla których poczucie estetyki jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze danej marki. Wysoka jakość wykonanego opakowania reklamowego jest w takim przypadku ogromnym plusem.

Cechy dobrego pudełka reklamowego

Są dwie drogi, którymi można kierować się wybierając pudełka reklamowe do sklepu internetowego – tanio lub dobrze. Odpowiednio zaprojektowane opakowanie kosztuje, ale wyróżni markę spośród gąszczu konkurencji. Wybierając ambitniejsze rozwiązanie warto przemyśleć projekt tak, aby pasował do wizerunku firmy na rynku.

Pudełka firmowe z nadrukiem mogą okazać się świetną reklamą, a do tego niezawodną ochroną sprzedawanego produktu podczas transportu. Aby jednak opakowanie reklamowe spełniało swoją funkcję musi posiadać dwie rzeczy – wyraźne logo firmy oraz jej nazwę. Najlepiej żeby czcionka i obrazki były duże i w kolorach.

Istotna jest także spójność serii produktów z opakowaniami, tak żeby dana seria kojarzona była z jedną kolorystyka bądź kształtem pudełka. Kolorystyczne oznaczenie serii jest stosowane bardzo często, a jej celem jest wywołanie skojarzeń wśród konkretnej grupy odbiorców.

Opakowania firmowe w służbie ekologii

Obecnie konsumenci coraz większą wagę przykładają do kwestii związanych z ochroną środowiska. Moda “zero waste” jest trendy. Z każdej strony jesteśmy zasypywani wszelkiej maści opakowaniami, w tym plastikiem, kartonami i papierem. Aby kojarzyć się dobrze, sklep internetowy powinien posiadać pudełka firmowe jak najbardziej biodegradowalne, a przy tym trwałe, tak by klient po otrzymaniu zamówionego produktu mógł wykorzystać opakowanie jeszcze w jakiś sposób lub pozbyć się go wiedząc, że zostanie przetworzony. Materiał wykorzystywany do stworzenia opakowania ma bardzo duże znaczenie jeśli chodzi o odbiór. Ważny jest więc skład pudełka.

Wygoda i jakość wykonania

Opakowanie musi być wygodne w użyciu. Należy pamiętać o tym, że jeśli przyjmujemy zwroty i gwarancję to klient powinien otrzymać możliwość na wysłanie nam produktu właśnie w pudełku, które od nas otrzymał. Wygląd opakowania musi być dopasowany do grupy docelowej oraz powinien być w odpowiedniej kolorystyce. Można umieścić na nim także hasła reklamowe.

Klient otrzymując opakowanie z zamówionym produktem wyrabia sobie już na nasz temat opinię, dlatego tak ważne jest by pudełka reklamowe były wysokiej jakości i wytrzymałe.

Leave A Reply

Your email address will not be published.